Συμπεράσματα 1ης Συνεδρίας

 

Την πρόθεση του ιδιωτικού τομέα να χρηματοδοτήσει εξ ολοκλήρου την εταιρεία μάρκετινγκ του ελληνικού τουρισμού «Marketing Greece», στην οποία σχεδιαζόταν αρχικά να συμμετέχει και το Δημόσιο με ποσοστό 30%, ανακοίνωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, κ. Α. Ανδρεάδης κατά τη διάρκεια της τοποθέτησής του στο πάνελ συζήτησης της 1ης Συνεδρίας. Ο κ. Ανδρεάδης, τόνισε ότι εν μέσω κρίσης δεν χρειάζεται το Δημόσιο να χρηματοδοτήσει τη εταιρεία, απευθύνοντας πρόσκληση να συμμετέχουν στο σχήμα το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο Ελλάδος (ΞΕΕ) και η Ένωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ).

 

• Ενεργοποίηση της Εταιρείας «Marketing Greece». Στόχος είναι η εταιρεία να έχει ξεκινήσει το πρώτο τρίμηνο του 2013 και να είναι σε πλήρη ανάπτυξη το 2014. Η χρηματοδότηση θα γίνει και με roadshow στοχεύοντας στη συγκέντρωση ελάχιστου μετοχικού κεφαλαίου 1,2 εκατ. Ευρώ. Η επιδιωκόμενη σύνθεση θα είναι ο ΣΕΤΕ με ποσοστό 60% - 65%, το ΞΕΕ με 30% και η ΕΔΕΕ με 5% - 10%. H τροποποίηση του σχήματος θα πρέπει να γίνει με νέα ρύθμιση. Επίσης, οι σύνεδροι ενημερώθηκαν ότι το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας θα είναι τουλάχιστον διπλάσιο από τα εννέα μέλη που προβλεπόταν, καθώς σε αυτό θα συμμετέχουν εκπρόσωποι κλαδικών φορέων ενώ η εταιρία θα στελεχωθεί αρχικά με δέκα άτομα.

• Συνεργασία με ΕΟΤ. Την ανάγκη συνεργιών και συνεργασίας επιβεβαίωσε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Ν. Καραχάλιος στην παρέμβασή του εστιάζοντας κυρίως στις εμπορικές δραστηριότητες, τις οποίες ο ΕΟΤ δεν μπορεί να υποστηρίξει, εξαιτίας του Προεδρικού Διατάγματος 113. Την ίδια ώρα τόνισε ότι «ο ΕΟΤ δεν είναι ο ΕΟΤ που θέλουμε» και πρόσθεσε ότι ο Οργανισμός «ή θα αλλάξει ή δεν θα έχει νόημα ύπαρξης», δίνοντας χρονικό περιθώριο ενός χρόνου για την απαραίτητη αναδιοργάνωση. Επανέλαβε επίσης την πρόταση για γενικό γραμματέα με θητεία τριών έως πέντε ετών, τουλάχιστον.

• Θετική στην πρόσκληση του ΣΕΤΕ η ΕΔΕΕ. Ο Πρόεδρός της, κ. Δ. Μαύρος, επισήμανε την ανάγκη για θεματική προβολή, εκτιμώντας ότι η μελέτη Bordas, για το Σχέδιο Μάρκετινγκ του Ελληνικού Τουρισμού μπορεί να αποτελέσει τη βάση.

• Εξετάζει την πρόταση το ΞΕΕ. Ο Πρόεδρος του ΞΕΕ, κ. Γ. Τσακίρης, υπογράμμισε ότι θα εξετάσει την πρόταση του ΣΕΤΕ, θέτοντας ως προϋπόθεση να υπάρχουν ξεκάθαροι ρόλοι σε σχέση με τον ΕΟΤ και το αντικείμενο να εξασφαλίζει τη βιωσιμότητα του εγχειρήματος.

• Υπέρ της συλλογικής συμμετοχής και της διακομματικής συναίνεσης στη στρατηγική, με συνεργασία όλων των εμπλεκόμενων φορέων, τάχθηκε ο Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρίας Διοίκησης Επιχειρήσεων (ΕΕΔΕ), κ. Κ. Λαμπρινόπουλος.

• Η εταιρεία θα ξεκινήσει με τη δημιουργία ενός website που θα παρέχει πλήρη εμπορική παρουσίαση της χώρας, πωλήσεις τουριστικών υπηρεσιών και κέντρο τύπου, ενώ παράλληλα θα χτιστεί και ένα δίκτυο δημοσίων σχέσεων σε βασικές αγορές όπως Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία, Ελβετία, Αυστρία, Βέλγιο, ΗΠΑ και Ρωσία.

 

Συμπεράσματα 2ης Συνεδρίας

 

Τα κοινωνικά μέσα έχουν αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επικοινωνούν με τον κοινωνικό τους περίγυρο, εκφράζονται, αλλά και διαδρούν με την πληροφορία γενικότερα. Οι αλλαγές αυτές επηρεάζουν σημαντικά και την συμπεριφορά τους ως καταναλωτές: Τα κοινωνικά μέσα δίνουν εύκολη πρόσβαση σε εξειδικευμένα δίκτυα γνώσης για οποιοδήποτε προϊόν, απΆ όπου οι καταναλωτές όχι μόνο αντλούν, αλλά και συνεισφέρουν πληροφορίες. Ταυτόχρονα, τα μέσα αυτά δίνουν τη δυνατότητα στα brands να δημιουργήσουν κανάλια διαλόγου με τους καταναλωτές.

 

• Ανάπτυξη κοινωνικών μέσων στις αγορές των τουριστικών προϊόντων. Ειδικά σε ότι σχετίζεται με τις αγορές τουριστικών προϊόντων, τα νέα αυτά μέσα βρήκαν πρόσφορο έδαφος ανάπτυξης: Αφενός λόγω των πολλών διαφορετικών προϊόντων που πρέπει να επιλέξει και να αγοράσει ο τουρίστας για να συνθέσει την ταξιδιωτική του εμπειρία, αφετέρου λόγω του υψηλού ρίσκου που εμπεριέχει η αγορά των προϊόντων αυτών. Αναπόφευκτα οι καταναλωτές οδηγούνται σε μια έντονη σε όγκο αναζήτηση και ανταλλαγή πληροφοριών από και προς κάθε διαθέσιμη πηγή. Αυτή η αναζήτηση και η ανταλλαγή πραγματοποιείται μέσα σΆ ένα “διευρυμένο ταξίδι” που ξεκινά στο μυαλό του τουρίστα αρκετά πριν το πραγματικό ταξίδι και συνεχίζεται αρκετά μετά την επιστροφή του στο σπίτι. Μέσα σε αυτό το «διευρυμένο ταξίδι» ο τουρίστας θα πάρει όλες τις αποφάσεις, θα πραγματοποιήσει τις αγορές του, θα βιώσει την ταξιδιωτική του εμπειρία, και θα την μοιραστεί με άλλους.

• Νέες στρατηγικές. Οι επιχειρήσεις και τα brands καλούνται πλέον να αναθεωρήσουν και να σχεδιάσουν εκ νέου τις στρατηγικές και τους τρόπους επικοινωνίας και διάδρασης με τους καταναλωτές. Ειδικά σε περιόδους οικονομικής ύφεσης, όπου η αποτελεσματικότητα και η αποδοτικότητα των διαθέσιμων πόρων marketing είναι εξαιρετικά περιορισμένη, οι επιχειρήσεις οφείλουν να λάβουν υπΆ όψιν τους τις αλλαγές αυτές και να συμπεριλάβουν πλήρως τα νέα μέσα στο σχεδιασμό και τις δράσεις τους.

 

 

Σχεδίαση + ανάπτυξη Heliotopos